1403-07-18 09:49
43
0
91691
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان:

85 درصد فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی شاغل هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه 85 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند، گفت: در مدت ۱۷ سال اخیر تعداد ۳۴ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حسن خان‌احمدی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی بدون پذیرش جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در ۲۶ رشته کارشناسی و ۳۵ رشته کاردانی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل حضور شاغلان برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی گفت: در این دانشگاه دو دسته دانشجو برای آموزش داریم افرادی که شاغل هستند و برای بالا بردن سطح بهره‌وری و به‌روز کردن علم خود دانشگاه می‌آیند و دسته دوم آموزش می‌بینند تا در آینده شغل موردنظر و علاقه خود را به دست بیاورند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان؛ مهمترین تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها را در روش آموزش برشمرد و افزود: دانشگاه‌ها رسالت تولید علم دارند اما دانشگاه علمی کاربردی از علمی که در دانشگاه‌های تراز اول تولید شده اشتغال ایجاد می‌کند.

خان‌احمدی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی اشتغال‌محور است، توضیح داد: این دانشگاه علوم تئوری دیگر دانشگاه‌ها را به عملی و کاربردی تبدیل تا شغل استخراج شود و مطابق با آن شغل سرفصل درسی می‌نویسیم.

وی مهارت‌افزایی را مهمترین مولفه دانشگاه علمی کاربردی دانست و بیان کرد: ۷۰ درصد علومی که دانشجوی علمی کاربردی فرامی‌گیرد صرفاً نظری نبوده و کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: ۷۸ الی ۸۵ درصد از فارغ التحصیلان علمی کاربردی شاغل هستند ولی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر از این را اعلام می‌کند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.